Regulamin sprzedaży i emisji reklam
Regulamin sprzedaży i emisji reklam
- DEFINICJE
- Zleceniodawca - każda osoba fizyczna lub prawna a także jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną zlecająca lub rezerwująca emisję reklamy w serwisie internetowym lokalnykrakow.pl.
- Zleceniobiorca - firma Netbi z siedzibą w Sułkowie 326, 32-020 Wieliczka, właściciel i administrator portalu internetowego lokalnykrakow.pl.
- Emisja (odsłona) reklamy – jednorazowe wyświetlenie reklamy na ekranie użytkownika wraz ze stroną WWW, na której jest ona umieszczona.
- Gotowe materiały reklamowe – materiały w plikach w formatach jpg, gif, png oraz swf w formie gotowej do wykorzystania jako reklama.
- CPM (Cost Per Mile) – opłata za jeden tysiąc emisji reklamy.
- Flat Fee (FF) – opłata za czas emisji reklamy liczona w tygodniach.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Reklamy sprzedawane są według następujących kryteriów:
- liczby emisji (odsłon) – CPM
- czasu trwania emisji – Flat Fee
- Do rozliczenia reklamy stosuje się następujące jednostki obliczeniowe:
- jeden tysiąc odsłon – CPM
- jeden tydzień emisji - Flat Fee
- Minimalna wartość jednorazowego zamówienia wynosi 100 zł netto.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczonych reklam.
- Zleceniodawca zobowiązany jest do naprawienia ewentualnych szkód powstałych po stronie Zleceniobiorcy w związku z treścią zamieszczonej reklamy.
- Reklamy nie mogą być sprzeczne z prawem i zasadami współżycia społecznego. Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do odmowy oraz wstrzymania emisji reklam bez podania przyczyny, w szczególności zaś, jeżeli zachodzi uzasadnione podejrzenie, iż z ich treści wynika, że są one sprzeczne z prawem, zasadami współżycia społecznego lub naruszają prawa osób trzecich.
- Reklamy nie mogą naśladować ani symulować elementów stron na których będą prezentowane i powinny być łatwo rozpoznawalne jako reklamy. Zleceniobiorca zastrzega sobie możliwość specjalnego oznaczenia emitowanej reklamy przy użyciu słów "reklama", "ogłoszenie reklamowe", "ogłoszenie płatne", itp.
- Reklamy sprzedawane są według następujących kryteriów:
- ZAMÓWIENIA I WARUNKI PŁATNOŚCI
- Zamówienia emisji reklam dokonuje się pisemnie, faksem lub e-mailem na odpowiednim formularzu, przygotowanym przez Zleceniobiorcę. Formularz można pobrać ze strony internetowej http://lokalnykrakow.pl.
- Zamówienie musi zawierać:
- nazwę kampanii reklamowej
- listę zamawianych powierzchni reklamowych
- jednostkę rozliczeniową – 1 tysiąc odsłon (CPM) lub 1 tydzień emisji (Flat Fee) oraz ich ilość
- wartość jednostki rozliczeniowej oraz ewentualne rabaty
- czas trwania kampanii lub datę jej rozpoczęcia
- ewentualne dodatkowe warunki dotyczące emisji reklam (np. targetowanie, limit odsłon na użytkownika, emisja w określonym przedziale czasowym, itp.)
- dane identyfikujące Zleceniodawcę: imię i nazwisko osoby zlecającej, dane firmy zamawiającej: adres, telefon, faks, NIP
- dane Zleceniobiorcy: imię i nazwisko osoby przyjmującej zlecenie, adres, faks, e-mail, NIP
- informację o płatności, tj. nazwę banku i numer konta, na które powinny zostać przelane pieniądze przez Zleceniodawcę
- podpis Zleceniodawcy i Zleceniobiorcy
- Wyłącznie zamówienia potwierdzone przez Zleceniobiorcę są wiążące - potwierdzenie może być przesłane faksem lub e-mailem.
- Złożenie zamówienia emisji reklam przez Zleceniodawcę i potwierdzenie tego zamówienie przez Zleceniobiorcę jest równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy stronami na emisję reklam.
- Zawarcie w/w umowy zobowiązuje Zleceniodawcę do zapłacenia zaliczki w kwocie nie mniejszej niż 50 % zamówienia a Zleceniobiorcę do wystawienia zaliczkowej faktury VAT. Wysokość zaliczki zależy od indywidualnego ustalenia pomiędzy Zleceniodawcą i Zleceniobiorcą.
- Pełnej płatności za kampanię reklamową, tj. części pozostałej do zapłacenia po odjęciu wpłaconej zaliczki, należy dokonać na podstawie końcowej faktury VAT wystawionej po zakończeniu kampanii nie później niż 7 dni po ostatnim dniu emisji reklam.
- Zleceniodawca upoważnia Zleceniobiorcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby uprawnionej do odbioru oraz akceptuje otrzymywanie faktur w formie elektronicznej.
- Zleceniodawca dokonuje płatności przelewem bankowym na rachunek wskazany na formularzu zamówienia.
- Zamówienie może zostać odwołane przez Zleceniodawcę w całości lub części według następujących zasad:
- w terminie powyżej 10 dni roboczych przed rozpoczęciem emisji - bez opłat
- w terminie od 5 do 10 dni roboczych przed rozpoczęciem kampanii opłata w wysokości 20% wartości zamówienia netto
- w terminie krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem kampanii za opłatą w wysokości 50% wartości zamówienia netto
- w trakcie trwania emisji za opłatą 80% wartości zamówienia pozostałej do realizacji
- zmiany w emisji reklamy w trakcie trwania kampanii nie zawarte w zamówieniu za dodatkową opłatą 20% wartości zamówienia.
- REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- Dostarczenie gotowych materiałów reklamowych potrzebnych do realizacji kampanii reklamowej powinno odbyć się nie później niż na 3 dni robocze przed jej terminem rozpoczęcia.
- Niedotrzymanie przez Zleceniodawcę w/w terminu powoduje niezamieszczenie zamówionej reklamy z jednoczesnym obciążeniem Zleceniodawcy kosztami zamówionej reklamy.
- Niedotrzymanie terminu dostarczenia zamówienia bądź materiałów z nim związanych zwalniają Zleceniobiorcę z obowiązku jego realizacji oraz ewentualnej odpowiedzialności, jaka mogłaby powstać z tego tytułu.
- Podstawą oceny poziomu realizacji emisji reklam są dane pochodzące z ad serwera Zleceniobiorcy.
- Jeżeli z winy Zleceniobiorcy emisja reklam nie zostanie zrealizowana lub zostanie zrealizowana niewłaściwie, Zleceniobiorca zobowiązuje się do powtórnej emisji reklam w terminie ustalonym ze Zleceniodawcą.
- ZMIANY ZAMÓWIEŃ I REKLAMACJE
- W przypadku korekty zamówienia, Zleceniodawca musi powiadomić Zleceniobiorcę na piśmie najpóźniej 2 dni robocze przed wdrożeniem zmiany.
- Przyjęcie korekty uzależnione jest od zgody Zleceniobiorcy.
- Reklamacje co do realizacji zamówienia Zleceniodawca składa pisemnie do Zleceniobiorcy.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji Zleceniobiorca zobowiązany jest do ustalenia sposobu rekompensaty dla Zleceniodawcy.
- Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności wobec Zleceniodawcy za niedotrzymanie warunków zlecenia z przyczyn leżących po stronie osób lub firm trzecich a także spowodowanych działaniami sił wyższych.
- CENNIK
- Pełny cennik wszystkich form reklamowych oraz usług dodatkowych dostępny jest na stronie internetowej http://lokalnykrakow.pl w dziale Reklama.
- Ceny zawarte w cenniku są cenami netto (nie uwzględniają podatku VAT).
- Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do modyfikowania cennika.
- SPECYFIKACJA TECHNICZNA
- Pełna specyfikacja techniczna wszystkich form reklamowych oraz wytyczne dotyczące ich tworzenia dostępne są na stronie internetowej http://lokalnykrakow.pl w dziale Reklama.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszystkie umowy zamówienia emisji reklam, do których ma zastosowanie niniejszy Regulamin, podlegają prawu polskiemu.
- We wszelkich sprawach nie uregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie 21 marca 2011 roku.